What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

Εμπορικες κυκλοφοριες "Α" και "ΑΑ" παιχνιδιων εναντι "ΑΑΑ". Indie gaming, self-publishing, publishers και gaming companies

Norshgaath

Mind-flayer
Approval of the Admiral
Joined
Aug 3, 2023
Messages
1,992


Αφορμη μια επιθυμια ενος εργατη στη βιομηχανια για περισσοτερες κυκλοφοριες παιχνιδιων "ΑΑ" απο μεγαλα στουντιο αναπτυξης, καθως πιστευει οτι μια ενδυναμωση εταιρειων τυπου καθαρου Development εναντι Publishing, θα προσφερει περισσοτερες ευκαιριες για ποικιλια παιχνιδιων, πειραματισμους και υψηλο ηθικο εργασιας.

Ο Josh Sawyer συμφωνει, υπερθεματιζει και επιχειρηματολογει γιατι αυτο το αποτελεσμα βγαινει οχι μονο απο "ΑΑ" αλλα και απο ακομη λιγοτερου budget ¨Α¨ παιχνιδια:

  • Obviously biased opinion but I'd also say that even "A" games can accomplish this.
    • Execs are often not really concerned about devs' opinions on this stuff, but there's also a upside for the bottom line, which is staff retention.

  • As the industry slowly moves away from crunch culture, execs are finding that you can also hemorrhage staff from *burnout*, which can be caused by many factors other than crunch itself.

  • On long projects with large headcounts, especially ones fraught with staffing and scheduling issues, high turnover is not uncommon.
    • This turnover can occur at all levels, resulting in the loss of a lot of institutional knowledge.
    • In some cases, devs leave the industry entirely.

  • Many devs will slog to a release and then either immediately leave or get laid off because the execs need 1/3 the staff to go into pre-production on the next game.
    • The loss of institutional knowledge is devastating at the team level, where execs often don't perceive the effects

  • Obviously this whole cursèd earth runs on money and game dev is no different, but if a company has the funds to bridge the gap between projects, using an A or AA game as a way for (hopefully not completely) burned out devs to refresh and recharge can be a good thing

  • You may think that small projects can't help the larger ones, but work on both Grounded (AA) and Pentiment (A) have directly contributed to how we think about current and future projects.

Αναρωτιεμαι κατα ποσο ελκυστικη θα ειναι μια τετοια στροφη στα μεγαλα μεγαθηρια, ειδικα με το θετικο feedback που προσφερουν:
α) υπηρεσιες οπως το gaming στο gamepass
β) υπερεπιτυχημενες προσπαθειες ανεξαρτητων στουντιο που βγηκαν απο το scope του indie και καναν μεγαλο ονομα (εσενα κοιταω Larian)
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,456
Ίσως η Microsoft να είναι πιο εύκολο να κάνει κάτι τέτοιο λόγω του Game Pass. Αν κάποιος έχει πρόσβαση σε ένα μικρότερο παιχνίδι "δωρεάν" τότε είναι πιο πιθανό να του δώσει μια ευκαιρία. Ίσως επίσης κάποιοι publishers να έχουν διάθεση να ρισκάρουν σε συγκεκριμένα genres που ενδέχεται να πιάσεις την καλή αν πετύχεις, π.χ. survival όπως το Valheim.

Ωστόσο, το πρόβλημα είναι ότι η διάθεση των εταιριών για ρίσκο εξαρτάται πολύ από το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον και αυτή την στιγμή δεν βλέπω κανέναν να θέλει να ρισκάρει. Ακόμη και η Microsoft που λέγαμε παραπάνω δέχεται έντονη κριτική για το γεγονός ότι δεν έχει κυκλοφορήσει πολλά μεγάλα games σαν την Sony και την Nintendo.
 

Norshgaath

Mind-flayer
Approval of the Admiral
Joined
Aug 3, 2023
Messages
1,992
Ισχυει απολυτα αυτο που γραφεις.

Νομιζω βεβαια πως το συγκεκριμενο προβλημα (η ελλειψη ρισκου) δεν ειναι συγκυριακο προβλημα και δεν ειναι μονο στην βιομηχανια των βιντεοπαιχνιδιων.

Θεωρω πως ειναι ενα προβλημα που μαστιζει καθε εταιρεια που ασχολειται με την δημιουργια ψυχαγωγικης τεχνης τον 21ο αιωνα και αντλει κεφαλαια κινησης απο χρηματιστηριακους μετοχους. Παλαιοτερα οι μετοχοι δεν ειχαν τοση επιρροη στις αποφασεις οσο τωρα, με αποτελεσμα οι επικεφαλης να μπορουν να παρουν περισσοτερα δημιουργικα ρισκα. Πλεον ολες οι κραταιες εταιρειες το παιζουν σε ασφαλες ταμπλο. Α βγαλουμε 2-3 κωλοντουτη, ενα-δυο αψυχα openworld και θα βγαλουμε τα απαραιτητα φραγκα για να δικαιολογει το powerpoint της "αναπτυξιακης δυναμικης της εταιρειας" και να μεινουν ικανοποιημενοι οι μετοχοι.


Βεβαια υπαρχουν και οι εταιρειες που δεν ειναι εισαγμενες, εχουν αλλους τροπους χρηματοδοτησης και αποτι φαινεται, αν και συνεργαζονται, κρατανε τα κορακια των venture capitals σε ασφαλη αποσταση, τοση ωστε να μπορουν να αναπνευσουν δημιουργικα και που και που να κανουν ολο το κοσμο να παραμιλαει. Το δευτερο ειναι τρελη διαφημιση για το "company brand"

Οποτε η απορια μου ανασκευαζεται στο εξης.
Ποσο εφικτο θα ηταν οι επικεφαλης των μεγαλων εταιρειων να πεισθουν απο συμβουλους, ντεβς οπως ο σογιερ, metrics κλπ το να πλασαρουν στο επομενο shareholder μυτηνγκ μια αναθεση σε "experimental" αναπτυξη παιχνιδιων για καθε στουντιο που τους ανηκει με χαμηλο κοστος συντηρησης και υψηλο "μανατζμεντ βαλιου";

Το απο πανω το βλεπω ως τη μονη βιωσιμη επιλογη στην επιβιωση δημιουργικων παιχνιδιων απο ιστορικα στουντιο. Διορθωστε με αν υπαρχει κατι που παραβλεπω.
 

Norshgaath

Mind-flayer
Approval of the Admiral
Joined
Aug 3, 2023
Messages
1,992
νομίζω έχει αλλάξει το μοντέλο σαν αυτό που έλεγε ο Φράνκ Ζάπα πλέον.


Ακριβως αυτη ειναι η ριζα, ναι.

Σημερα βεβαια, ακομη και βλεποντας το με τη καπιταληστρικη οπτικη, οι "stakeholders" (οι επικεφαλης γιπις οπως τους αποκαλει ο ζαπα, που παιρνουν τις αποφασεις) εχουν απολυτη ανασφαλεια στην ικανοτητα τους να παιρνουν τις "κερδοφορες" αποφασεις που θα τους επιτρεψουν να παρουν τα μπονους τους μετα την παρουσιαση εξαμηνου στους μετοχους.

Ετσι αφηνονται στα "metrics" των BI, ωστε να μεινουν απλα στη κερδοφορια. Το παιζουν επι του ασφαλους οσο δε παει, διαιωνιζοντας τη συστημικη σαπιλα
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,456
Εξαιρετικά επίκαιρο thread αποδείχθηκε το συγκεκριμένο, καθώς από το hack της Insomniac φαίνεται πως παρόμοιοι προβληματισμοί υπάρχουν και εντός Sony:


Μην αηδιάσετε λόγω Kotaku, είναι από τα σπάνια καλά άρθρα που βγάζουν.

These and other presentations provide a clear sense that Insomniac, despite its successes and the seeming resources of its parent company, is grappling with how to reverse the trend of ballooning blockbuster development costs. “We have to make future AAA franchise games for $350 million or less,” reads one slide from a “sustainable budgets” presentation earlier this year. “In today’s dollars, that’s like making [Spider-Man 2] for $215 million. That’s $65 million less than our [Spider-Man 2] budget.” Another slide puts the problem more starkly: “...is 3x the investment in [Spider-Man 2] evident to anyone who plays the game?”

Η κατάσταση με τα κόστη έχει ξεφύγει τόσο πολύ που η εταιρία υπολογίζει ότι με τα σημερινά δεδομένα το X-Men που σκοπεύουν να κυκλοφορήσουν γύρω στο 2030 μπορεί να κοστίσει 600 εκατομμύρια δολάρια. Απίστευτα νούμερα. Φαίνεται πως η Sony θα μπει πολύ σύντομα σε καθεστώς (σχετικής πάντα) λιτότητας.

 

Norshgaath

Mind-flayer
Approval of the Admiral
Joined
Aug 3, 2023
Messages
1,992
Πολυ ενδιαφερον! Φαινεται πως η παγκοσμια λιτοτητα εφτασε και στη βιομηχανια των ΑΑΑ.

Το οτι θα πεσει το κοστος παραγωγης για αυτα τα παιχνιδια βεβαια, δε σημαινει πως θα δωσουν εμφαση στη παραγωγη των ποιοτικοτερων ΑΑ-Α προτζεκτ. Μπορουν καλλιστα να ριξουν τη ποιοτητα στα ΑΑΑ με διαφορους τροπους και να συνεχισουν να τα προωθουν, απλα με λιγοτερο ενεργο μαρκετινγκ
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,608
Το έχω ξαναγράψει κάπου και θα το ξαναγράψω, από την στιγμή που έχουν χάσει την μπαλίτσα και προσπαθούν να γίνουν Hollywood έτσι θα κατέληγε αργά ή γρήγορα. Πόσο να ανεβάσεις τις τιμές των νέων παιχνιδιών μέχρι να σταματήσει ο καταναλωτής να αγοράζει;

Έχουν φτάσει 60-70€, σίγουρα για κάποιους δεν τρέχει τίποτα, για μένα είναι ένα ΣΜ εβδομάδος, για άλλους είναι το μισό μηνιάτικο (το λέω αυτό γιατί είδατε τι έγινε με τις αλλαγές τιμολόγησης steam για Τουρκία και Αργεντινή).

Σημασία δεν έχει για μένα τουλάχιστον, το παιχνίδι να έιναι ΑΑΑ παραγωγή με μεγάλα ονόματα ηθοποιών του Hollywood και μισθωμένο franchise, άλλωστε υπάρχουν τόσοι ταλαντούχοι άνθρωποι εκεί έξω ως ηθοποιοί ή voice actors που δεν είναι μεγάλα και ακριβά ονόματα και κάνουν εξαιρετική δουλειά. Σημασία έχει να είναι ενδιαφέρον το παιχνίδι, να έχει κάτι να μου δώσει και ας είναι και τα γραφικά 5 ετών πίσω.

Αυτό δεν ενδιαφέρει τους χαρτογιακάδες, δε το καταλαβαίνουν, δεν είναι ικανοί να στρίψουν το καράβι και τελικά θα το βουλιάξουν. Μαντέψτε ποιος μαλάκας θα πέσει στην θάλασσα πρώτος και ποιος θα κατέβει με την σωστική λέμβο...
 

Robin Hood

Gelatinous Cube
Approval of the Admiral
Joined
Jul 7, 2023
Messages
159
(το λέω αυτό γιατί είδατε τι έγινε με τις αλλαγές τιμολόγησης steam για Τουρκία και Αργεντινή)
Όχι, αν μπορείς να το εξηγήσεις σε παρακαλώ. Αν και δεν το έκανα ποτέ απλά από περιέργεια.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,608

Robin Hood

Gelatinous Cube
Approval of the Admiral
Joined
Jul 7, 2023
Messages
159
Μάλιστα σ' ευχαριστώ πολύ. Βέβαια η επίσημη θέση της Valve, όπως αναφέρει το άρθρο, είναι να προστατέψει τους publishers να κάνουν συνέχεια adjust τις τιμές λόγω των οικονομικών συνθηκών στις χώρες αυτές. Ενω υποψιάζομαι είμαι σίγουρος ότι μάλλον ήθελαν να σταματήσουν το να μπαίνουν οι χρήστες άλλων χωρών με VPN και να αγοράζουν με ψίχουλα τα παιχνίδια.
 

Norshgaath

Mind-flayer
Approval of the Admiral
Joined
Aug 3, 2023
Messages
1,992
Σχετικο αρθρο, που βρισκει τα κρισιμα κοινα μεταξυ BG3, Among Us, Vampire Survivors και Palworld.
Δεν μπηκαν στη μεση τα αψυχα κουστουμια των venture capitals για να τα κανουν Publish, τα καρκινωματα καθε δημιουργικης προσπαθειας.


"Making a successful indie game is not particularly funding constrained apart from perhaps a seed / series A equivalent. A different, often bigger problem is go-to-market (GTM), which the games industry calls ‘publishing’. Rather than relying on VCs who primarily offer “thought leadership” here, game devs are better off looking to publishers (who can write checks) and direct-to-consumer methods like crowdfunding and early access."




"So VCs are seeing Gaming Eating the World, even got in on some big early successes like Zynga, and they’re now trying to establish themselves as critical partners to aspiring game devs. Fortunately for those devs, however, there are some other options which address all the needs VCs cover and then some."
 

Norshgaath

Mind-flayer
Approval of the Admiral
Joined
Aug 3, 2023
Messages
1,992
Σε πολυ ενδιαφεροντα blog posts απο το μακρινο Π.Κ. 2019, ο Jeff Vogel ενας βετερανος δημιουργος indie gaming παιχνιδιων με βιωσιμη πορεια 25 ετων+ (πλεον 30 ετων+) εξηγει γιατι τα assets που εχουν τα παιχνιδια του φαινονται φτηνιαρικα και τρισαθλια και γιατι ηταν, ειναι και θα ειναι αμετανοητος φτηνιαρης τσιπης (που ομως φτιαχνει παιχνιδια με φανατικο κοινο).



 

Norshgaath

Mind-flayer
Approval of the Admiral
Joined
Aug 3, 2023
Messages
1,992
Το απαρχαιομένο είναι σχετικό με το αν είσαι φαν της Spiderweb :p

Unironically, έχει καλύτερα γραφικά από τα παιχνίδια του - κολλημένου για πάντα στο 2001 - Vogel.

ο άνθρωπος είναι απλά τσακωμένος με την φωτοσκίαση.
Αν έμπαινε στην διαδικασία να βάλει καμιά σκιά και κανένα φως παραπάνω αυτόματα τα γραφικά θα ανέβαζαν 10 επίπεδα επάνω.

Τα απο πανω blog posts απαντουν στα συγκεκριμενα σχολια :p
 

Hank

Mind-flayer
Sign me up! Approval of the Admiral The Ultimate Sacrifice Fighting stocism with stoicism
Joined
Jan 22, 2020
Messages
1,889
Τα άρθρα είναι σαν να τα έχει γράψει ο χαμένος αδερφός του nitro, που λατρεύει το pixel art αλλά εξακολουθεί να δηλώνει τσίπης.
 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,841
O Βόγκελ είναι ο τύπος που θα πάρει από το μπακάλη το φτηνό Ινδικό ουίσκι, αλλά θα το ξανάπαιρνε επειδή "φτηνό και δεν είναι νερό, ζω επικίνδυνα/10".
 

Norshgaath

Mind-flayer
Approval of the Admiral
Joined
Aug 3, 2023
Messages
1,992
O Βόγκελ είναι ο τύπος που θα πάρει από το μπακάλη το φτηνό Ινδικό ουίσκι, αλλά θα το ξανάπαιρνε επειδή "φτηνό και δεν είναι νερό, ζω επικίνδυνα/10".

Νταξει, ειναι ο τυπος του ασυμβιβαστου μερακλη ρε φιλε.

Το εξηγει και στο δευτερο αρθρο, σου λεει
"εχω επιλογη ειτε να χρεωθω και να βαλω χερι στα λεφτα της συνταξης και με μια στραβη να χασω τα παντα, ειτε να γλυφω κωλους χαρτογιακαδων μανατζαραιων για χρηματοδοτηση και να μου πινουν το αιμα, ειτε να φτιαχνω δικα μου παιχνιδια που μοιαζουν σα στραβοχυμενη ταχινοπιτα αλλα εχουν γαματο στορι και gameplay".

Παντως αν το σκεφτεις με τα remaster και reboots του exile αντεχει και κανει βγαζει και αλλα παιχνιδια, πχ τα queens wish, που ψηνομαι να τα δοκιμασω (αν αντεξουν τα ματια μου το βιασμο των γραφικων)
 

Northlander

Tarrasque
Staff member
Approval of the Admiral PCMaster Veteran RQ Elite Beta Tester
Joined
Nov 26, 2012
Messages
18,687
Ο τύπος είναι ξεκάθαρα bro-ny και για αυτό τον στηρίζουμε.
 

lelos kounelos

Tarrasque
Joined
Dec 9, 2012
Messages
15,593
Εγω ειδα ξεκαθαρα σημαδια ελιτισμου. "αυτα τα παιχνιδια παιζονται απο ξεβρακωτους που δεν βαζουν τζατζικι στο σουβλακι τους, για να ειναι φτηνοτερο".
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,608
εμένα μια χαρά μου φαίνονται τα γραφικά του, απλά θέλω σκιές και φώτα.
Δεν ξέρω γιατί είναι τόσο δύσκολο να πει στον κάθε artist "αδερφέ, φωτάει από τα δεξιά και ρίχνει σκιά προς τα αριστερά", να κάνει ο καθένας τα κουμάντα του.
Το pillars είναι καλύτερα γραφικά μεν, αλλά οι σκιές του δεν ήταν κάτι τρελό, ήταν 100% σταθερά πράγματα, ούτε day-night ούτε τίποτα τρελό.
 
Top Bottom